17 cze 2016

W OBLICZU WYZWANIA - METAMORFOZA MOJEJ KUCHNI W DOMU NA WSI

Od lat jesteśmy właścicielami starego domu. Nie sposób nie kochać zakurzonych kątów, ścian pamiętających czasy przedwojenne, skrzypiących podłóg .W doprowadzenie domu do stanu obecnego włożyliśmy mnóstwo serca, pracy i też całkiem sporo pieniędzy. Do domu mamy bardzo duży sentyment...bo to nie tylko ściany( chociaż stare), nie tylko podłogi ( równie stare co ściany) to przede wszystkim pamiątki po dziadkach i rodzicach, z każdego kąta domu wyłażąca nasza historia.

W naszym letnim  domu króluje zbieranina mebli. W znakomitej większości są to meble drewniane: odziedziczone ale i takie kupione na starociach albo  "bidulki", które szukały kogoś troskliwego,
kto by dostrzegł w nich potencjał.
Uwierzcie ze mnie taki lekarz od  meblowych przypadków beznadziejnych i czasem mam wrażenie, że stare meble o tym wiedzą.
Miksujemy też te wszystkie przedmioty z duszą, historią z meblami nowymi. Zawsze jednak to "nowe" musi mieć taki styl, który  wpisuje się w klimat starego domu.

Rok po roku na wiosnę planujemy w naszym domu  zmiany. Zwykle plany są bardzo ambitne, a harmonogram prac napięty.
Mieć dom poza miastem to nie lada wyzwanie, a mieć dom poza miastem tylko na weekend to praca często na granicy wyczerpania.  Zaraz po przyjeździe(najczęściej sobota rano) trzeba zająć się działką ( 30 arów łąki na pagórkach) i ogrodem. Kto ma taką powierzchnię do dyspozycji i starał się po dwu tygodniach nieobecności doprowadzić ją do porządku będzie wiedział o czym piszę - wszak wiosną i latem trawa rośnie jak szalona.
W ciągu dwu weekendowych dni staramy się dzielić czas  na prace na zewnątrz i prace wewnątrz domu. Stary dom wymaga naszej zwiększonej atencji.
W tym roku wiosną, dom przywitał nas grzybem na łazienkowych ścianach. Po znalezieniu źródła problemów musieliśmy skuć tynk, wysuszyć mury, użyć środka grzybobójczego.
Całość trzeba jeszcze naprawić.
Ale co tam!!!
Przed nami zaplanowana wcześniej modernizacja kuchni.

W kuchni stoi stary, odnowiony kredens i  piec oraz coś co nazywam osobistym wyrzutem sumienia. O ile jedna strona ze starym kredensem, który odnowiłam nadaje się do pokazania,  to strona z piecem byłaby dla Was dużym zaskoczeniem. Cóż my tam mamy?? Stare paździochowe szafki ( 3 sztuki) zlew i bojler wyciągnięty na ścianę. Przez lata traciłam szacunek do mebli innych niż drewniane więc i o szafkach naszych wypowiadam się z nutką pogardy. Obiecuję, że zdjęcia wstydliwego kącika pokażę przy okazji postu o metamorfozie i myślę, że będą one dla Was prawdziwym szokiem ;-). Tymczasem nacieszcie oczy kącikami mego domu które można pokazać ... dla Was kilka archiwalnych kadrów.









Ponieważ nie raz do Chatki i mieszkania w mieście, wybieraliśmy meble  ze sklepu SEART, kiedy tylko pomyśleliśmy o zmianach, nasz  wybór padł na firmę i  produkt sprawdzony. Seria kuchenna  CHARLOTTE, przyprawiła mnie o szybsze bicie serca. Wiedziałam, że powinna pasować do nas idealnie. Noo czy nie piękna ta seria?? czy nie przywodzi na myśl kuchni rodem z Prowansji...sielsko anielskiej, pachnącej lawendą??...Lite drewno...sosna ale nie papierowa klejonka.
Kiedy modernizowaliśmy sypialnię także wybraliśmy meble sosnowe z niedostępnej już serii MEXICO, sprawdzają się idealnie...mam nadzieję, że za jakiś czas to samo powiem o sosnowych nabytkach w kuchni.
Wybór szafek z kolekcji CHARLOTTE  jest naprawdę duży: szafki pod zlew głęboki ceramiczny; wysokie witryny kuchenne; szafki pod piekarnik; szafki narożne i coś co mi się bardzo osobiście spodobało: szafki z blatem metalowym, ocynkowanym ;-)

1/2/3/4



A w ilu kolorach można zamówić korpusy i blaty!!! Wolicie wosk, a może lakier w kolorze lub przecierki??
A blat jaki?? Woskowany, lakierowany, olejowany czy ocynkowany, sosnowy czy dębowy?? Możliwości jest mnóstwo jedyne czego Wam potrzeba to odrobina odwagi.
I chociaż kusiło mnie aby do kuchni wybrać szafkę w kolorze niebieskim, który jest obecny w naszym domu w każdym pomieszczeniu,  to okazało się, że tej odwagi właśnie mi brakuje.
I co zamówiłam??


A jakże...szafkę w bezpiecznym odcieniu szarości ;-)
Szafka przyjechała  do nas więc z szarym dołem i surowym blatem...Lubię kiedy wszystkie blaty w kuchni mam w tym samym kolorze więc postanowiłam zaolejować blat samodzielnie (" kobieta pracująca, żadnej pracy się nie boi"). Wypowiadać się o szafce  w samych superlatywach?? Uwierzcie inaczej się nie da. Drzwiczki pięknie spasowane, odpowiednio dobrane okucia, staranność wykonania i  ta "błazeryjka"( do której mam wielka słabość) na plecach mebla...nie widać jej przecież jak mebel przystawię  do ściany,a mimo to projektant tam ją umieścił i w ten sposób w 100% zadbał o wykończenie.




Najważniejszy element układanki już na miejscu. Stoi w sypialni i cierpliwie czeka na nadchodzące dużymi krokami zmiany. Przed nami wybór kolejnych części projektu. Musimy zdecydować jakie: płytki, zlewozmywak, baterię, lampę nad szafkę. Chciałabym na ścianie powiesić stare skrzynki. Wizja powoli się krystalizuje. Trzymajcie kciuki, żebym wybrała właściwie i żeby mi się udało z tych wszystkich, małych fragmentów, które wybiorę stworzyć cieszący oko obraz.

Tymczasem życzę Wam miłego piątku i pięknego weekendu

OLA

SHARE:

39 komentarzy

  1. Już dziś wiem ,że druga strona kuchni będzie powalająca !!! JAKI WY TAM MACIE KLIMAT :)!!!! Wysiłek się opłacał . Już teraz jest pięknie ,mogła bym się przeprowadzić już dziś he he . Gdybym mogła cofnąć czas , moja kuchnia na pewno nie miała by mebli na wysoki połysk !!! Teraz pozostaje wzdychać , co najmniej przez pięć lat . Róbcie szybko te płytki , bo już doczekać się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i ja też nie mogę się doczekać aż mi nawet głupio że remont muszę przerwać wakacjami ;-)

      Usuń
  2. Przepięknie...tylko tyle udało mi się wykrzesać :)
    Uściski weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma jak drewno, koniec kropka :-) Oczopląsu od możliwości można dostać, piękna ta szarość.
    Bardzo tęskniłam za wpisami z chatki, mogę zacząć cieszyć oczy :-) Mam nadzieję, że problem z grzybem na ścianie już nie wróci. Brrrr.
    Szczerze podziwiam, że jeszcze masz czas na pisanie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie Olu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było tych wpisów Asiu bo ja ostatnio mam tyle czasu co nic...jak tam jadę to chcę chociaż chwilę odpocząć, a zrobić zdjęci, napisać sensowny post to oj...no 6 godzin ;-)

      Usuń
  4. Oczywiście, że będzie pięknie - jak zwykle u Ciebie :) Czemu to tak jest, że człowiek sobie zaplanuje, a później z tych planów niewiele mu wychodzi... I mimo, że coraz starszy, to wcale nie mądrzejszy i wciąż układa ambitne plany i nadziwić się nie może, że znów nie zdążył... :) Czekam na dalszy ciąg i pozdrawiam Cię bardzo ciepło Olu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah...no ja mam nadzieję, że tym razem nas się uda...musi ;-)

      Usuń
  5. Czy ja mogę się tam wprowadzić. Zaczęłam się pakować!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe klimatyczne miejsce! A ilość opcji kolorystycznych mebli mnie zaskoczyła. Niesamowity wybór. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ masz cudny kolor mebli w sypialni, komody i witryny :) boski! :) Czuję, że będzie pięknie - już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arletko na żywo jeszcze fajniejszy ;-). Buziaki ;-)

      Usuń
    2. Wierzę! :) A to taki kupny kolor, czy sama coś kombinowałaś? :)

      Usuń
  9. I ten zapach drewna...To mnie urzeka najmocniej.Uwielbiam Twój dom letni, lubię taki sielski styl.

    OdpowiedzUsuń
  10. Biały kredens w Twojej kuchni i ten błękit wszędzie panujący - przepiękne zestawienie i mogłabym patrzeć na takie zdjęcia godzinami... )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz Marta, że ja bym chciała ten kredens przemalować?? Tylko czy to ma sens??

      Usuń
  11. Piękny mebel. Ps. jest tyle sklepów o których jeszcze nie słyszałam. I znów mam co oglądać dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię Pani bloga, zawsze chętnie tu zaglądam, chociaż nigdy dotąd nie komentowałam. Dziś muszę 😊
    Patrzac na te zdjecia mozna wyczuc jego atmosfere. Ten domek jest przepiękny, cieply, kochany. Widać jak odwdzięcza się za Wasze starania. Jak człowiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem Ola...Joasiu odzywaj się to dla mnie takie miłe...a dom...no cóż co siejesz to zbierasz jest takie powiedzenie...jak się sieje miłość i troskę to świat się pięknie potrafi odwdzięczyć ;-)

      Usuń
  13. Jest tak sielsko i naturalnie i całkowicie odmiennie niż u Ciebie w domu.Ten klimat wprowadza wewnętrzny spokój i wyciszenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja sama nie wiem czy tam odpoczywam od miasta, czy w mieście od wsi ;-)

      Usuń
  14. Wspaniale jest realizować się w pełni i w tematach nowoczesnych (mieszkanie) i sielskich (domek). Pięknie :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wasza chatka jest jak marzenie! Widać, że kosztuje Was mnóstwo pracy. Czekam na zdjęcia komody w szerszym kadrze i efekt końcowy kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak tam przepięknie macie!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie macie w tym domku ale jak zobaczyłam drewnianą witrynę to aż mi się oczy zaświeciły! Jest przepiękna!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No a kosztowała tyle co ta ze szwedzkiej sieciówki ;-)

      Usuń
  18. uwielbiam te uchwyty muszelki, też takie planuję, gdzie kupione?

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzien dobry!. Piekna szafka do kuchni. Ja rowniez planuje meble z tej serii do kuchni tylko martwie sie szufladami i ich praktycznoscia w codziennym uzytkowaniu. Czy moglaby Pani napisac jak "chodza" szuflady? Czy sa na drewmianych czy metalowych prowadnicach? Bardzo trzeba sie nastarac, zeby zamknac szuflade? Czy wystarczy pchnac i leci sama? Bede bardzo wdzieczna za odp. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ta szafka, którą ja wybrałam nie ma szuflad na prowadnicach...nie wiem jak w pozostałych szafkach ale o to trzeba zapytać u źródła ;-). U nas w tych szufladkach są same lekkie rzeczy: gąbki, worki na śmieci, papiery więc wyciąganie ich nie sprawia najmniejszego problemu ;-)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© O Zebrze - blog lifestylowy - wnętrza, inspiracje, DIY. All rights reserved.
BLOGGER TEMPLATE DESIGNED BY pipdig