23 cze 2015

BALKONOWY STOLICZEK W MAROKAŃSKIM STYLU

Mój blog obfituje ostatnio w projekty DIY.
Każdy z nich wykorzystuję w swoim mieszkaniu lub letnim domku, 
nie tworzę ich specjalnie na potrzeby bloga, a efekty moich poczynań nie lądują na dnie szafy. 
Cieszę się z każdej własnoręcznie wykonanej rzeczy z tych większych ale także tych całkiem malutkich.
Staram się aby każdy projekt był łatwy i możliwy do wykonania przez moich Czytelników.
Nie ukrywam, że najbardziej cieszą zdjęcia z Waszych realizacji moich projektów i świadomość,
że jestem dla kogoś inspiracją.
Dzisiaj zapraszam Was na kolejny z balkonowych postów.
Do wykonania balkonowego stoliczka wykorzystałam ikeowski taboret MARIUS( a właściwie jegometalowe nogi),kawałek bukowego blatu( pozostałość po jakimś remoncie) oraz własnoręcznie wycięty szablon.



W zeszłym roku na balkonie stał przez chwilkę nocny stoliczek z  sypialni ale po pierwszym deszczu poszłam po rozum do głowy i wrócił pod dach - zdecydowanie wilgoć nie służy woskowanym meblom - przypuszczałam, że tak będzie ale potrzebowałam dowodu ;-).
W tym roku zamarzyło mi się coś nisko kosztowego, 
co bez żalu po sezonie w trudnych warunkach ( słońce i deszcz) mogłabym 
nawet wyrzucić...lub przerobić w zależności od rodzaju zniszczeń.
Kiedy zobaczyłam taboret MARIUS od razu wiedziałam, 
że pod względem rozmiaru będzie na mój balkon idealny( cena też była nie bez znaczenia - 15 zł to nie majątek ;-))
Nie zdecydowałabym się na klasyczny, wysoki balkonowy stolik, aby nie zagracać i tak niewielkiej przestrzeni.
Stołeczek, na który w razie potrzeby można odłożyć książkę, kubek lub kieliszek w zupełności mi wystarczy.
Siedzisko krzesła to plastik, a ponieważ jest to materiał, 
który działa na mnie drażniąco, 
zdecydowałam się na jego wymianę - zwłaszcza, że kilka dni wcześniej w piwnicy wyszperałam malutki kawałek (32x32 cm) bukowego blatu.
Po przemalowaniu blatu na czarno( tak aby mój mały projekt pasował do balkonowej wizji) 
postanowiłam odbić na nim wzór, który nawiązywałby formą do bogatych, orientalnych zdobień.



Każdy przy odrobinie cierpliwości może sobie podobny szablon zrobić.
Wystarczy wydrukować na papierze o większej gramaturze wybraną grafikę i ostrym nożykiem
(ja używałam malutkiego ostrza ze scyzoryka) powycinać wzór.
Muszę przyznać, że ten etap projektu jest dość pracochłonny.
Wycinanie mojej grafiki zajęło około godziny.

Kiedy szablon jest już gotowy mocujemy go do podłoża tak aby się nie przesuwał, 
a następnie kawałkiem gąbki lub pędzlem gąbkowym nanosimy farbę na wzór.



Kiedy całość szablonu jest wypełniona, usuwamy go z powierzchni
i czekamy aż farba wyschnie.


Za pomocą 4 wkrętów mocujemy blat do metalowych nóżek ( nie posiadam wkrętarki impaktowej, a buk jest drewnem twardym dlatego musiałam też wcześniej nawiercić miejsca, w których potem zamontowałam wkręty) i cieszymy się efektem ;-).


 
Jeśli chodzi o "stoliczek" zadbałam o jego prostą formę,
we wprowadzaniu dekoracji orientalnych zdaję się na swój rozsądek,
mają one być dopełnieniem a motywem dominującym.



Weekend spędziłam w Chatce, świętowaliśmy dziewiąte urodziny Franka.
Między kolejnymi deszczami udało mi się zrobić kilka zdjęć ostatnich w tym roku peoni.
I to właśnie tymi zdjęciami żegnam się dzisiaj z Wami,
życząc Wam udanego wtorku i pięknego tygodnia.

OLA





SHARE:

89 komentarzy

  1. Ola super DIY !!!! i już mi się roją pomysły jak taki szablon wykorzystać bym mogła !!!!! miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu stolik rewelacja!!! Marokańskie wzory piękne są a za taką cenę ;) podobają mi się jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł. :) Podoba mi się wzór na stoliku. Przydałby się jeszcze jakiś szerszy kadr, bo słabo widać jak prezentuje się na balkonie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza szersze kadry będą przy okazji całego balkonu ;-), dzisiaj miało być tylko DIY

      Usuń
  4. Jak się chce i ma się pomysł to wszystko można! :)
    Świetne DIY!
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietny pomysl - niedrogi i latwy. Takie lubie!

    OdpowiedzUsuń
  6. coś przepięknego :D takie proste, a jednak tak zachwycające :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł, jak zawsze, świetny!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Stolik wyszedł świetny :) Podobają mi się takie marokańskie klimaty :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. marokańskie klimaty to miły widok, stoliczek balkonowy bardzo pomysłowy :) ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ola, jak Ty coś zmalujesz... to szczena opada :) Wyszło super, uwielbiam takie Diy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki...no z malowania jestem całkiem niezła ;-)

      Usuń
  11. Piękny stoliczek! Taki wzór na stoliku do kawy może zastąpić też bieżnik. Inspirujesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakże, może i na balkonie nawet taki "bieżnik" bardziej wskazany jest ;-)

      Usuń
  12. Ale świetny!! :) Idealnie Ci wyszedł Olu :) pięknie się wpasował w balkonową przestrzeń! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszło super. Podziwiam za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  14. Olu, kolejne super dIY z mega efektem!!! No I te zdjecia....boskie!!

    OdpowiedzUsuń
  15. ale fajnie, wyszło ekstra i pasuje mega!

    OdpowiedzUsuń
  16. Szybkie DIY- to lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pasuje idealnie! :) Podoba mi się Twój balkon ogromnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oleńko teraz to już mnie zachwyciłaś całkowicie, świetny pomysł! Ostatnio ogromnie podobają mi się takie marokańskie motywy, a u Ciebie to już w ogóle wygląda świetnie:) Pozdrawiam Cię ciepło i zapraszam na konkurs wnętrzarski u mnie:) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Olu...wpadnę obiecuję tylko ten brak czasu mnie dobija ;-)

      Usuń
  19. Hej Ola!!! Robisz świetną robotę tutaj na blogu!!! Czytam Cię już od dłuższego czasu, ale to dopiero pierwszy mój komentarz. Coraz bardziej motywujesz mnie, żebym małymi kroczkami zmieniała moje 4 kąty. Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Magda...motywujesz ;-)...dziękuję za ten komentarz ;-)

      Usuń
  20. Cudowny projekt! Stolik wyszedł pięknie, o wiele lepiej niż niejeden kupiony w sklepie :) Jesteś niesamowita Olu! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjna przemiana! szybka, tania i efektowna, czyli taka jakie lubię ;) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszło świetnie !!!!!! Dodry pomysł, super realizacja !!!! :):):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Strzał w 10! Pomysł pierwsza klasa..i to niewielkim kosztem! I lampion! Urzekający...

    OdpowiedzUsuń
  24. Za ręczne wycinanie podziwiam!
    a stołeczek świetny lubię motyw ornamentu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny motyw, bardzo podobają mi się marokańskie ornamenty :)
    Widzę ze zdjęcia, że stolik idealnie pasuje do dywaniku na balkonie :)
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakże...musiał pasować taki był zamysł ;-)

      Usuń
  26. Olu, świetny pomysł i wykonanie. Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetnie to wyszło! Jak nie wiele potrzeba by wyczarować coś tak fajnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem zakochana! Z kilku powodów- pomysł, prostota, wykonanie. I oczywiście niskobudżetowość projektu. Super ekstra, brawo! pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
  29. Grunt to mieć dobry pomysł...i zdolne ręce do wykonania projektu. W Twoim przypadku mamy jedno i drugie i świetny efekt :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny stoliczek, fajny pomysł i super wykonanie :))

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczne stolikowe maleństwo! <3

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny pomysł! Stolik prezentuje się super! Podziwiam za cierpliwość w wycinaniu wzoru, ja bym chyba zrezygnowała przy pierwszym cięciu:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Olu za każdym razem jak czegoś szukam trafiam na Twój blog :) Jesteś niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wszystkie drogi prowadzą do mnie, to uskrzydla ;-)

      Usuń
  34. Wyszło pięknie I szacun za wycięcie takiego szablonu :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Rewelacyjny stolik, wzór ujmujący i cena zachwyca.Brawo za wykonanie!!!Pozdrawiam wakacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Takie proste, a efektowne. Super :))

    OdpowiedzUsuń
  37. Witaj Olu :) Też bardzo lubię marokańskie akcenty i również zdecydowanie w subtelniejszej formie.
    Pomysł na stolik bardzo fajny, stolik i lampion tworzą piękną całość :)
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  38. Bomba - uwielbiam Twoje projekty i pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Super! Uwielbiam Twoją pomysłowość :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mam takie dwa krzesełka w domu i chyba wiem co z nich zrobie :-) Świetny pomysł i cudne kadry! Pozdrawiam ciepło :-))

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny pomysł! Wpasował się idealnie <3

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny pomysł i nie taki trudny do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Pomysł rewelacyjny. Piękny stolik.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetnie wygląda z tym lampionem :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Szacun za wycinanie szablonu:)Jesteś wielka. Efekt bardzo fajny! Czekam na kolejne realizacje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© O Zebrze - blog lifestylowy - wnętrza, inspiracje, DIY. All rights reserved.
BLOGGER TEMPLATE DESIGNED BY pipdig