17 wrz 2014

Robimy "tapetę"

Witajcie!
Jeśli mnie odwiedzacie to wiecie, a jeśli znaleźliście się tutaj przypadkowo to właśnie się dowiadujecie, 
że  pracuję ostatnio nad pokojem mojego Synka w domku na wsi.
Założenia, które musiałam brać pod uwagę w trakcie realizacji projektu są następujące:
wyeliminować sielsko romantyczny charakter pokoju i nie nadszarpnąć budżetu domowego.
Właśnie ostatni warunek zaważył na tym że zamiast kupić cudną skandynawską tapetę
marki Ferm Living postanowiłam sobie tapetę zrobić.
Efekt poniżej.


 Oryginalna tapeta:



Jak sami widzicie nie jest to dokładne jej  odwzorowanie; to raczej moja wariacja na temat ;-).
Zamiast około 300 zł za rolkę wydałam 17 zł na taśmę malarską ( koniecznie musi to być taśma dobrej jakości tak aby farba nie podciekała pod taśmę), zużyłam także jednego ziemniaka i resztki farby, które zostały z malowania pokoju. Wzór na mojej tapecie pojawia się znacznie rzadziej niż w oryginale, bo jak widzicie pokoik ma sufit pod skosem i czasem bywa w nim bardzo ciemno, a ja nie chciałam "przytłoczyć" przestrzeni.

Do wykonania "tapety" potrzebne będą:

1.taśma malarską dobrej jakości
2.resztki farby
3. ziemniak

Naklejamy na ścianę odcinki taśmy malarskiej...trzeba pamiętać aby były one równoległe ( ale nie muszą, bo liczy się inwencja twórcza) . Mogą być w tej samej bądź różnej odległości od siebie ( u mnie są w tej samej). Ziemniaka przecinamy na pół i tak powstaje stempel, który  smarujemy farbą, a następnie odbijamy na ścianie.




Po wyschnięciu farby odrywamy  taśmę malarską i voila.


Celowo nie pokazuję Wam całej ściany, bo tak jak pisałam pokój nadal jest w trakcie realizacji. Mam nadzieję, że w ciągu tygodnia na blogu pojawi się wpis dotyczący zmian, które w nim zaszły.
Stemplowanie  to zajęcie dość czasochłonne...zastemplowanie ściany o wymiarach 250cm x200 cm zajęło mi około trzy godziny. 
Z efektu jestem całkiem zadowolona. Jeśli jednak osiągnięty efekty Was nie zadowala w 100% ścianę można bardzo szybko przemalować ;-).

Moje spostrzeżenia na przyszłość...metoda jest całkiem fajne ale  wygodniej zamiast ziemniaka byłoby użyć innego stempla. Ziemniak bardzo słabo się odkształca, a na dodatek ściana nie odkształca się wcale przez co stemplowanie nie szło tak szybko jakbym sobie tego życzyła ;-).

Na powyższym zdjęciu widzicie śliczną trójkę od Ewy, a na zdjęciu poniżej pacyfkę w nowym wydaniu. Olu - Ty pewnie perfekcyjnie wiesz co to za kolor jest ;-)



Na zdjęciu z pacyfką mamy jeszcze trzy deski...ale dzisiaj nie zdradzę do czego mi posłużyły ;-)
Jak widzicie w pokoju dominują kolory ziemi dopełnione odrobiną mięty i złamane czernią. Mam nadzieję, że całość będzie przytulna i zachwyci Franka.
Trzymajcie kciuki za powodzenie ;-).

Udanej środy dla Was...serdecznie pozdrawiam.

OLA
SHARE:

136 komentarzy

  1. powiem Ci szczerze, że Twoja ściana podoba mi się o niebo bardziej niż oryginalna tapeta. wyszło Ci to przeeecudownie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...lejesz miód na moje serce ;-)

      Usuń
    2. Podpisuje sie pod Sardynką 4 łapkami :) efekt rewelacyjny !!! jesteś niesamowita :D

      Usuń
  2. super Ci to wyszło pomysłowa Kobieto , poducha swietna :) i tablica :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję...mam nadzieję, że będzie cudnie ;-)

      Usuń
  3. No jasne, że Twoja jest ładniejsza!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow super wykonanie a pomysł.. ba.. genialny!
    I powiem Ci szczerze, że bardziej mi się podoba Twoje wersja! :)
    BUZIAK :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Wcześniej się już uśmiechałam do tego komentarza...a teraz to już uśmiech mam od ucha do ucha ;-)

      Usuń
  6. Olu, Ty to masz pomysły :)! Moi znajomi mówią mi, że jestem kreatywna, ale ja przy Tobie to "cienias"! Świetny pomysł, żeby tapetę wykonać samemu - zawsze jestem za tym, żeby nie wydawać nie wiadomo jakich pieniędzy. Już sobie wyobrażam, jaki cudny będzie cały pokój synka :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu...wiesz czasem się mnie coś uczepi i dopóki nie zrealizuje to nie chce odejść ;-)....przyznam, że nie byłam zadowolona z efektu dopóki nie oderwałam tych niebieskich pasków ;-)

      Usuń
  7. rewelka :) wiesz, że kocham takie "wariacje" MIODZIO!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karola ;-)...Wiem, wiem, że lubisz ;-)

      Usuń
  8. Wyszło niebanalnie i pieknie:-)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesteś niesamowita Olu, efekt jest super, nawet nie wiem czy nie lepszy od oryginału :)))
    Mam nadzieje, że i synkowi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopóki nie oderwałam pasków to Synek był w szoku ;-)...ale potem i owszem spodobało się ;-)

      Usuń
  10. Hah, piękności 'dębowe przydymione' <3 Ten wosk wydobywa całą szlachetność drewna.
    Olu, mi tez Twoja 'tapeta' bardziej się podoba od oryginału. Zmniejszona gęstość wzoru wyszła na plus. Oglądając najpierw zdjęcia nie wpadłam na to, ze ziemniak poszedł w ruch ;) Myślałam, że malowałaś. Jestem pełna podziwu nad Twoją pomysłowością :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu...ano dąb przydymiony...wszystko teraz tym robię...no prawie wszystko ;-)

      Usuń
  11. Myślałam, że to była raczej gąbka, ale widzę że poszłaś bardzo w EKO :)
    Długo chorowałam na tą tapetę, aż mąż przemówił mi do rozumu, że tapeta przy łóżku w szczególności dziecięcym to kiepski pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabym mieć chyba szablon, żeby robić gąbką ;-)...no właśnie...też sobie pomyślałam że będę mogła szybciutko zamalować...jak już będzie bardzo brudno ;-)

      Usuń
  12. Ot pomysłowa kobieta :) cudnie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  13. O rany! A ja na początku myślałam, że to tapeta:) Wyszło cudnie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo ...złudzenie...to świetnie...bardzo się cieszę, że nie można rozróżnić ;-)

      Usuń
  14. Uwielbiam własnoręcznie wykonane pomysły:) praca wykonana na 5 plusem!!!
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja! świetny pomysł i wykonanie , gratuluję :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Olu super to wyszło i masz rację z tym ziemniakiem on się nie odkształca z gąbką pewnie poszło by Ci dużo szybciej i łatwiej. Ja zatrzymałam się na etapie malowania poszewek na poduszki, ale po Twoich postać najpierw ze szkiełkiem Agi z agnetha.home a teraz ta tapeta z stempelków inspirujesz i tylko będziemy szukać okazji, aby coś pomalować lub występować :)
    pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi...ja teraz to tylko szukam rzeczy do stemplowania ;-)...o poduszkach też myślałam ;-)

      Usuń
  17. WoW! Jestem zachwycona tą ścianą :) Super to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. Marta...super to Twoje naklejki są ale ja chciałam coś innego jednak ;-)

      Usuń
  19. świetny pomysł! gratulacje! i efekt wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  20. Szczerze? Twoja ściana podoba mi się o wiele bardziej! Jest lżejsza, na oryginalnej tapecie za dużo i za gęsto, jak dla mnie, a u Ciebie IDEALNIE :) Jesteś wielka Olu i chylę czoła, po raz kolejny :) Buziaki :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu...bardzo się cieszę, że podoba Ci się bardziej ;-) niż oryginalna tapeta...to mnie przekonuje, że nie trzeba wydawać mnóstwa kasy, żeby zrobić coś fajnego ;-)

      Usuń
    2. Pewnie, że podoba mi się bardziej! No, a jeszcze to, że nie trzeba rozbijać skarbonki jest zaletą niezaprzeczalną :) Wiem, że TY w chatce i już nie przeczytasz, ale i tak pięknego weekendu dla Was :****

      Usuń
    3. Dziękuję Magda...dzisiaj sobota wyjątkowo w Krakowie -)

      Usuń
  21. No super pomysł na "tapetę "! Jak się ma głowę pełną pomysłów,to efekt może przebić nawet oryginalny produkt :)
    Ściskam i czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. jak dla mnie rewelacja :) ziemniak się sprawdził, no i zostało trochę pieniążków w portfelu :) pozdrawiam serdecznie i zapraszam na candy niaf niaf :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A myślałam że to moja mama jest najbardziej kreatywna osoba na swiecie ! Tapeta jest cudowna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko...staram się być kreatywna...ale powiem Ci w sekrecie, że pomysł jeden pociąga za sobą całą lawinę ;-)

      Usuń
  24. super pomysł z tym ziemniakiem i wyszło genialnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. O kochana, coś czuję, że wstrzeliłam się Wam idealnie. Ależ się cieszę! :D

    I pomysł na stemplowanie ściany genialny! Może pomyślę nad jakimś wzorem do pokoju Maleństwa...?

    Buziak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś pisałam przecież ;-)...coś fajnego sobie nastempluj ;-)

      Usuń
  26. Efekt wspaniały! Świetny pomysł! Całość prezentuje się naprawdę superrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iza...bardzo dziękuję...dopiero fajnie będzie jak będą wszystkie dodatki ;-)

      Usuń
  27. Bardzo dziękuję i miłego dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. rewelacyjny efekt i wielkie brawa za pomysł,ale z Ciebie kreatywna osóbka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję...tak, chyba można o mnie powiedzieć, że jestem kreatywna ;-)

      Usuń
  29. Rewelacja, jestem pod wrażeniem. Coś czuję, że zmałpuję pomysł u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu...o to tutaj chodzi...korzystaj więc do woli ;-)

      Usuń
  30. Po prostu WOW!! Jedno wielkie Wow!!:)))) Olu jesteś niesamowita, wyszło pięknie, rewelacyjnie wręcz:))) Bardzo mi się podoba:) Buziaki wielkie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu...bo zaraz padnę od tych komplementów ;-)...one mnie uskrzydlają ;-)

      Usuń
  31. Wow, ale świetny patent i super efekt! Jesteś niesamowicie pomysłowa, Olu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie ! Też tak mam, kreatywność plus oszczędność, lubię bardzo !!! I wychodzi wyjątkowo i indywidualnie !!!
    Sama malowałam chmurki również z w/w tapet w pokoju synka. Jakoś boję sie tapetowania ale co tam.
    Poza tym gratuluję wywiadu, brawo za odwagę, spłonęłabym przy pierwszym pytaniu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo Ci dziękuję...wiesz z tym wywiadem strasznie dużo stresu było ;-)

      Usuń
  33. "Tepata" super, jeśli w moim trzeciim pokoiku nie będę musiała miec wykłej tapety to zrobie taka :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Szalona dziewczyno! Gdzie Ty to wszystko wynajdujesz? I że Ci się chce;) Pozdrawiam. Leniuszek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty Leniuszek?? Akurat!!! Aniu te pomysły to mnie jakoś tak same atakują ;-)

      Usuń
  35. :o kopara mi opadła! Świetny pomysł i super efekt!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ola, vypadá to nádherně .... Marki

    OdpowiedzUsuń
  37. świetny pomysł! "tapeta" bombowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Super super super :) !!! Wyszło tak pięknie, że aż ciężko uwierzyć, że to ziemniakiem robione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ziemniakiem, ziemniakiem ;-). Dziękuję Ado ;-)

      Usuń
  39. i takie rzeczy cenię najbardziej- kreatywność, dwie ręce i efekt lepszy niż w magazynie :)
    ale ja jeszcze z jednym - koniecznie daj znać gdzie mogę kupić taką dębową cyferkę- u Ciebie??? proszę daj znać!!! potrzebna mi 5 jak dzień urodzin mojej córci... liczę na odzew- może na maila??? fajnie tu u Ciebie!!! :) może jednak zostanę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa o tapecie i o cyferce...koniecznie uderzaj do naszej Ewy ;-)

      Usuń
  40. Olu,od dziś jesteś moim Mistrzem!!!!!!!!!!!!!!
    genialna kobita!!!!
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OO dziękuję ale ja skromna dziewczynka jestem...jaki tam mistrz ;-)

      Usuń
  41. Hehe, super pomysł! :D Stawiałam raczej na to, że zrobiłaś szablon albo coś w tym stylu - ziemniakiem mnie totalnie zaskoczyłaś :) Ja też uwielbiam takie robienie "czegoś z niczego". Nie powiem - lubię rzeczy dobrej jakości (pod warunkiem, że tą jakość widać), ale nie lubię przepłacać. Jak znam siebie, to też bym szukała takiej drogi, żeby zbliżony efekt uzyskać znacznie taniej - nawet gdyby ta okrężna droga miała zająć dużo więcej czasu. A druga sprawa: serce by mi chyba pękło, gdyby taka przecudowna i przecudownie droga tapeta by się zabrudziła... Ehh, aż strach pomyśleć :) Pozdrawiam serdecznie i ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to właśnie Marto chodzi...a jeśli by mi się całkowicie znudziła to co wtedy??. Tak więc mam i zobaczymy kiedy mi się opatrzy ;-)

      Usuń
  42. woooow. efekt świetny i napisałabym nawet, że dużo lepszy od tapety - yhy - lepszy

    OdpowiedzUsuń
  43. ojjj tapeta kupiła mnie 100% wykonanie swoje. banalne i nowoczesne! :) genialne pomysły !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martynko...wszystko dostępne na wyciągnięcie reki ;-). Dobrego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  44. Super pomysł! Efekt rewelacyjny, a takie łatwe wykonanie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniczko...zdecydowanie tak jak lubię...prosto i tanio. Buziaki i dobrego dnia ;-)

      Usuń
  45. Zeberko rewelacyjny pomysl:)) no lepiej tego wymyslec nie mozna bylo - SUPER:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś....ot taki zwykły pomysł, a tak się podoba :-)

      Usuń
  46. Olu zachwycona jestem efektem i pomysłem :))))))))) jesteś dla mnie Mistrzem :))))))))
    całusy na cały weekend przesyłam ogromne :))))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi...bardzo się cieszę, że Ci się podoba ;-). Uściski ;-)

      Usuń
  47. Olu Twoja "tapeta" jest dużo lepsza od orginału. Powiem jeszcze, że moje myśli biegną chyba w tym samym kierunku, bo zanim jeszcze o tym przeczytałam wiedziałam, że pomógł Ci ziemniaczek ;))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz ....te ziemniaki mają coś w sobie... ;-)

      Usuń
  48. Wyśmienity miałaś Olu pomysł na ozdobienie ściany. Twoja ścian prezentuje się o wiele lepiej niż oryginalna tapeta. Masz świetne pomysły :) Miłego weekendu Olu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko ;-)...mam nadzieję, że z dodatkami będzie wyglądała równie dobrze ;-)

      Usuń
  49. Jestem po raz pierwszy na Twoim blogu, i jestem zachwycona! Na pewno nie ostatni.
    Oryginalny pomysł z tym ziemniakiem :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za tyle ciepłych słów...i ja do Ciebie wpadnę po weekendzie

      Usuń
  50. Super! Dałam się nabrać wygląda jak tapeta - świetny pomysł :D
    Pozdrawiam wekendowo! Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś...więc tym bardziej się cieszę, bo to znaczy że efakt całkiem niezły jest ;-)

      Usuń
  51. Masz niesamowite pomysły!! Twoja "tapeta" wyszła lepiej od oryginału!!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz...a mi się wydawało, że oryginał lepszy ;-)

      Usuń
  52. Olu tez uwielbiam ten motyw tapety, ale.....Twoja wersja mnie zmiotła :) Zapraszam do mnie....może postemplujemy razem na ścianie w pokoju mojej córci :) Wyszło cudownie i o wiele bardziej wolę już Twoją wersję niż oryginał :) buziak ślę zdolna duszyczko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne...mogę postemplować ;-)...Bardzo się cieszę, że Ci się spodobało. Uściski wielkie ;-)

      Usuń
  53. Pomysł na "tapetę" rewelacja! Ale moje serce skradła ta okrągła poducha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu...poduszka też własnoręcznie zrobiona ;-)

      Usuń
  54. Ola mistrzostwo świata! ściana prezentuje się genialnie! :)))
    no i pacyfka... :) też już niebawem będę miała taką u siebie :)
    buziaki Oleńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu ;-)...a motyw pacyfki to ja bardzo ale to bardzo lubię. DUUŻE buziaki i dobrego dnia ;-)

      Usuń
  55. Kobieto jesteś genialna!!! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Ekstra ten pomysł tapetą! Jesteś wielka!
    Bzi:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© O Zebrze - blog lifestylowy - wnętrza, inspiracje, DIY. All rights reserved.
BLOGGER TEMPLATE DESIGNED BY pipdig