8 gru 2014

PAPER BALL -DIY

Choinka origami podbiła Wasze serca.
Nic dziwnego, bo jest naprawdę prosta i efektowna.
A ponieważ bardzo lubię "robótki ręczne" wyszukałam sobie także wzór papierowej bombki - 
tym razem obejdzie się bez składania.
To ukłon w kierunku tych moich czytelników, 
który origami bardzo nie lubią ;-).
Trzeba będzie jednak ciąć, kleić, dziurawić, nabijać i skręcać ;-).
Mam nadzieję, że i ten tutorial przypadnie Wam do gustu, 
i te papierowe ozdoby również zagoszczą w Waszych domach ;).


A więc zaczynamy ;-)
Do wykonania naszej papierowej bombki potrzebne będą:
1. Koraliki drewniane 8mm -  2 szt
2. Paski sztywnego papieru (szerokość 1 cm, długość 21 cm) -  8sztuk
3. Drut stalowy dość twardy
4. Szczypce lub cążki do odcięcia drutu
5. Klej ( pomimo tego, że na zdjęciach nie ma ;-))
6. Agrafka lub dowolny szpikulec do zrobienia dziurek
 

Na paskach papieru znaczymy środek( będzie nam łatwiej potem je razem sklejać).
Na dwu końcach każdego paska robimy dziurkę.
Paski sklejmy ze sobą w połowie długości ( najpierw z dwu pasków kleimy krzyż, a potem dokładamy kolejne paski tak aby powstał twór taki jak na zdjęciu poniżej)
Ucinamy około 15 cm drutu. Na jednym końcu skręcamy pętelkę ( na zdjęciu poniżej)


Na drucik nakładamy drewniany koralik tak by zatrzymał się na pętelce.
Po wyschnięciu naszej papierowej rozetki, w jej środku robimy dziurkę i także nawlekamy na drucik.


Odwracamy naszą robótkę i nawlekamy na drut końcówki papieru, które wcześniej dziurawiliśmy.
Starajmy się aby nawlekać najpierw paski, które są najbliżej drewnianego koralika.


Po ukończeniu nawlekania nasza bombka wygląda tak jak na zdjęciu poniżej.
Na drucik nawlekamy znów koralik drewniany i ucinamy drut z zapasem, który musi nam wystarczyć do skręcenia drugiej pętelki.


 Z pewnością moje bombki będą wisiały na tegorocznej choince, a ponieważ zazwyczaj w naszym domu drzewko pojawia się tuż przed świętami, tymczasowo zawiesiłam bombkę na gałązce, którą wsadziłam do wazonu.


Według mnie prezentuje się całkiem nieźle tworząc spójną aranżację z innymi elementami ;-).
Jeśli komuś spodobały się wzory na papierowych paskach, uprzejmie donoszę, że to  grafiki znalezione w internecie i wydrukowane na papierze o wyższej gramaturze, a następnie pocięte w paski.



Moi drodzy, 
czeka mnie niezwykle intensywny tydzień.
Weekend także dał mnie nieźle w kość.
Chciałabym odpocząć ale będzie to możliwe dopiero za kilka dni ;-)
Dobrego poniedziałku dla Was i do środy.
A w środę wracam do Was z konkursem.

OLA

SHARE:

108 komentarzy

  1. Jak zwykle znajduję u Ciebie piękne i proste pomysły. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, bo ja proste najbardziej właśnie lubię. Udanego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  2. Ciekawy sposób na bombki :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie i prosto! hmm..,może i ja spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj Iwonko koniecznie, bo to naprawdę jest bardzo łatwe ;-)

      Usuń
  4. Bardzo fajna wyszła dekoracja, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki...tak właśnie miało być. Wspaniałego dnia ;-)

      Usuń
  5. to chyba specjalnie dla mnie zrobiłaś to DIY. bo ja nie cierpię orgiami, a taka bombka jest dla moich możliwości idealna! tylko... kiedy ja to zdążę zrobić, jak dzisiaj mamy ubieranie choinki wieczorem?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi...no dokładnie o Tobie pomyślałam, że nie lubisz i może to zrobisz...Możesz zrobić później i powiesić ;-)

      Usuń
  6. Proste, a przy tym bardzo ładne. My z córcią przez weekend składałyśmy papierowe gwiazdki na jej choinkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papierowe gwiazdki też fajne ;-). Udanego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  7. Ola bombki świetne! Ja sobie kupiłam czarny papier i chociaż trzy postaram się taką zrobić - przy moich zdolnościach manualnych zejdzie mi pewnie cały dzień. Skąd taki drucik wziąć??? Buziaki i pięknego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu...z pewnością zrobisz to szybciutko...inaczej być nie może ;-)

      Usuń
  8. Świetne :) Olu jak znajdę chwilę czasu to odgapię od Ciebie!
    Miłego dnia :) Buźka!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Ubiegłaś mnie Kochana, własnie miałam w planie dzisiaj zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, Marysiu widziałam ;-). Udanego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  10. bombowe bombki :) dzięki Olu za inspirację jesteś wielka !
    ściskam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko, wspaniałego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  11. Właśnie się do nich szykuję :)) Twoje są piękne :) buziaczki Kochana - miłego ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ilonko, ciekawa jestem jak Tobie wyjdą. Buziaki ;-)

      Usuń
  12. kolejne świetne DIY, na pewno spróbuję zrobić, choineczki już stoją na półce, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, bardzo się cieszę, że się pokusiłaś o zrobienie choinek...mam nadzieję, że i bombki przypadną Ci do gustu ;-)

      Usuń
  13. Jak dobrze, że obecnie chętnie wracamy do ozdób wykonanych własnoręcznie. W moim rodzinnym domu i w przestrzeni zawodowej zajmowały one i zajmują nadal ważne miejsce.
    Fajnie, że przypominasz nam o tym:)))

    Pozdrawiam, pa!
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu zawsze się ozdoby choinkowe robiło...jak byłam mała robiła je babcia, potem ja z mamą, a teraz robię sama. Zwykle są to pierniczki zawieszone na sznurkach albo szydełkowe cuda teraz jednak pokuszę się o zrobienie większej ilości papierowych bombek ;-)

      Usuń
  14. ależ Ty masz zdolne rączki :) super - proste i efektowne
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu...bardzo miło to czytać ;-). Uściski dla Ciebie ;-)

      Usuń
  15. Oj ściągnę ten tutorial, na mojej gałęzi będą wyglądały w sam raz. Piękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko do Twojej gałęzi rzeczywiście będą genialnie pasować ;-). Wspaniałego dnia ;-)

      Usuń
  16. śliczne :) chyba i ja spróbuję je zrobić. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj, bo są naprawdę proste. Uściski ;-)

      Usuń
  17. Przepieknie kochana:) sa cudne!! buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne :) Wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. te bombki chodzą za mna juz 2 rok.. i jakos nigdy nie trafiłam na DIY.. pewnie bym sama cos wykombinowała.. ale mi sie nei chciało ;) a tak to teraz nie mam wyjscia.. tak ładnie podałas to "na tacy".. ze trzeba zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza jestem przekonana, że zrobisz...kto jak kto ale Ty to pewne ;-)

      Usuń
  20. Widziałam już kiedyś, ale o nich zapomniałam. :) Fajnie, że przypomniałaś. Może znajdę czas, aby przygotować na naszą - bezpieczną dla dziecka - choinkę. :) Będą idealne!
    Pozdrawiam,
    Katarynka

    OdpowiedzUsuń
  21. Super :) fajnie by wyglądała choinka ubrana tylko w takie ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I własnie o tym samym sobie pomyślałam. Wspaniałego dnia ;-)

      Usuń
  22. świetne są,może i ja takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie, bo wyglądają naprawdę super ;-)

      Usuń
  23. Jak mi wystarczy czasu wykonam to cudo!A dziś wieczorem zapraszam do mnie na moje DIY!
    szalenstwa-panny-matki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeszcze nie zamieściłaś wpisu ;-). Uściski ;-)

      Usuń
  24. Matko moja kapeluszowa toż to coś w sam raz dla mnie!!!!
    ściskam Cię Olu serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Oleńko jesteś genialna!! Uwielbiam Twój blog bo to ciągłe źródło inspiracji, a każdy Twój pomysł zachwyca mnie bez reszty:)) Uściski wielkie!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajny pomysł - szczególnie dla posiadaczy kotów co to uwielbiają ściągać z choinki ozdoby wszelakie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HiHi...no właśnie. Udanego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  27. Piękne bombki! Skorzystałam z Twojego poprzedniego tutorialu i zrobiłam sobie choinkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. OLa .........aleeeeeeeeeee cudne !!!!!!! zrobię sobie koniecznie !!!!!!!!!!!!!!mam pomysła!!!dzieki i sorry że się tak wydzieram bo zmęczona jesteś :)))) cmok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi...a tam wydzieraj się...takie wydzieranie się to jak nie wydzieranie ;-)

      Usuń
  29. Kurde ale Ty masz pomysły :)) świetny papier na te bombki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No staram się, staram...uściski dla Ciebie ;-)

      Usuń
  30. Jakie cudne! :) coraz lepsze masz pomysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna! I nawet ośmielę się i powiem że jest piękniejsza od choineczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mi też się bardziej podoba ale robi się ją nieco dłużej niż choinkę ;-)

      Usuń
  32. Takie bombki są w sam raz na naszą choinkę! Psy nie strącały by ich nosami dla tego jakże kuszącego brzdęku tłukących się szklanych bombek :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Aniu...poradzisz sobie z nimi doskonale ;-)

      Usuń
  33. Oryginalnie i pomysłowo Olu.Pomysł wart naśladowania...:)

    OdpowiedzUsuń
  34. u nas tez zdałyby egzamin, nasze koty uwielbiają brzdęk tłuczonych bombek, w tym wypadku byłoby duże rozczarowanie, ale... na pewno by sobie pokulały po podłodze:)) bardzo ładne !
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula...no i Ty byś tych potłuczonych bombek nie musiała sprzątać. Wspaniałego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  35. Ola są świetne! W zeszłym tygodniu się na takie natknęłam. Fajnie, że pokazałaś jak prosto można je wykonać. Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu...one naprawdę są bardzo proste. wspaniałego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  36. Olu, wygląda na bardzo prostą. Podoba mnie się jej wykończenie, korale nadały nuty szlachetności:) Z daleka nie widać, że to najzwyklejszy papierek. Gałązka sosny idealnie wkomponowała się do aranżacji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to w nich najfajniejsze, że nie widać, że to zwykły papier. uściski dla Ciebie ;-)

      Usuń
  37. Zaraziłaś mnie choinką :), ale na bombki tylko popatrzę...bardzo ładnie się prezentują..pzdr Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu ale one naprawdę są bardzo proste do zrobienia ;-)

      Usuń
  38. Piękne! Szkoda,że takiego drucika nie mam.:)

    OdpowiedzUsuń
  39. o w tym roku tego typu ozdoby choinkowe byłby u nas mile widziane;-)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  40. Proste, piękne i przyjemne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zdecydowanie tak. Udanego dnia dla Ciebie ;-)

      Usuń
  41. Już komentowałam na fb :)) ale nie odmówię sobie zaglądnięcia na bloga:)))))))
    OLU cudowne są te bombeczki :)))))
    buziaki i do zobaczenie na blogach po moim urlopie :)****

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetna, prosta i naturalna aranżacja. Uwielbiam takie :) Pomysł na bombki super ! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ja też takie lubię...najprostsze najfajniejsze ;-)

      Usuń
  43. Efektowne, ale też, jak widać na zdjęciach - chyba nietrudne do wykonania :)

    Pozdrawiam!

    www.vis-attractiva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetne te bombeczki:-) Idealnie pasują do klimatu w Twoim mieszkanku!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  45. podobają mi się, szkoda tylko ze mam zepsuta drukarkę, ale może z papieru do pakowania prezentów jakiegoś sztywniejszego tez takie by wyszły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo z kolorowego bloku technicznego ;-). Wspaniałego dnia ;-)

      Usuń
  46. Świetne DIY na pewno zrobię sobie podobne dziękuję za inspirację :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Taka bombka może być doskonałym dodatkiem przy pakowaniu prezentów:) Szary papier,zielona gałązka i bombka...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© O Zebrze - blog lifestylowy - wnętrza, inspiracje, DIY. All rights reserved.
BLOGGER TEMPLATE DESIGNED BY pipdig